loading...

تورداخلي

رزروانلاين توركيش،داخلي

بازدید : 235
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

هزينه سفر به كيش چقدر است؟

كيش
هزينه سفر به كيش چقدر است؟هزينه سفر به كيش چقدر است؟
تا قبل از افزايش نرخ دلار، هزينه هاي اقامت چند روزه در كيش فرقي با استانبول نمي كرد؛ اما حالا كه قيمت هتل و بليط هواپيما براي سفر به تركيه بيشتر شده هزينه سفر به كيش برايمان كمتر به نظر مي رسد. با يك حساب سرانگشتي مي توانيم بفهميم كه براي يك سفر معمولي در آخر هفته و بدون خريد هيچ سوغاتي، از تهران به كيش بايد بيشتر از ۲ميليون تومان پول داشته باشيم.

ميانگين قيمت بليط هواپيما
خريد آنلاين بليط هواپيما براي سفر به كيش راه و چاه خاص خودش را دارد. اما اگر چند نكته را رعايت كنيم مي توانيم سفر ارزان تري براي خودمان بسازيم.

خريد بليط هواپيماخريد بليط هواپيما

هميشه پروازهاي رفت به كيش در روزهاي تعطيل و همچنين چهارشنبه ها گران تر از روزهاي ديگر است. همين نكته براي بليط بازگشت هم وجود دارد. يعني بليط بازگشت از كيش در آخرتعطيلات گران تر است. علاوه بر آن در تعطيلات رسمي زمستاني قيمت بليط سر به فلك مي گذارد. بر طبق مشاهدات ارزان ترين زمان سفر به كيش مهر و اسفند است.

بليط لحظه آخري


هميشه اين را بايد بدانيم كه خريد پرواز چارتر ارزان تر هستند.

از حريره كيش چه مي دانيد؟

  • حريره كيش

تا اسم كيش مي آيد خيلي ها ياد پاساژهاي لوكس و خريد مي افتند؛ اما اين جزيره كوچك در كنار درياي آبي، ويلاها و هتل هاي زيبا و جديدش، از شهري باستاني در قلب خود محافظت مي كند. حريره كيش تا قرن دهم، شهر آبادي بوده و امروز تنها مخروبه اي از آن باقي مانده است كه مي تواند چند ساعت از وقت مسافران را به شكل متفاوتي پر كند.

تور كيش

شهر حريره كيش

نزديك به مركز خريد دامون در شمال كيش، وقتي از كنار مجموعه ورزشي المپيك عبور مي كنيم بناهايي قديمي را در دو طرف خيابان مي بينيم. بناهايي كه هم خواني چنداني با خيابان ها و ساختمان هاي لوكس اين جزيره ندارند. اينجا شهر حريره كيش است. شهري كه بعد از نابودي بندر سيراف در قرن چهارم ساخته شد تا جايگزيني براي تجارت تاجران و صيادان باشد.

  • حريره

اگرچه اين مجموعه كمي از مركز شهر دور است، اما با كرايه كردن يك تاكسي مي توانيم خودمان را به بخش متفاوتي از آن برسانيم.

از اين شهر بزرگ ۱۲۰ هكتاري، امروز يك مجموعه ساحلي، حمام، مسجد، كارگاه شيشه گري، قنات و عمارت اعياني باقي مانده است. وقتي از نزديك به جنس ديوارهايش دقت كنيم مي بينيم كه برخلاف همه خانه هاي قديمي، اين عمارت نه با گل و خشت، بلكه با آهك و گچ ساخته شده است.

قديم ها ۱۰ هزار نفر در اينجا زندگي مي كردند كه يا به تجارت مرواريد مي پرداختند يا شيره خرما مي فروختند؛ البته به خاطر اتصال آن به آب هاي آزاد تجارت هم رونق داشته. حتي سعدي هم روزي از اين شهر گذر كرده و در كتاب گلستان خود داستاني درباره قناعت كردن نوشته كه در آن تاجري گوگرد پارسي به چين برده و كاسه چيني به ايران آورده است.

حمام در قسمت جنوبي اين بنا قرار دارد كه به قول باستان شناسان قديمي ترين حمامي است كه تا كنون در ايران پيدا شده. اين حمام يك قسمت گرمخانه، سربينه (رخت كن) و تون (كوره حمام) داشته كه با راهروي سرپوشيده از هم جدا شده است.

خانه اعياني هم همان طور كه از نامش پيداست محل زندگي خانواده ثروتمند شهر بوده است كه معماري مشابه خانه هاي يزد و كاشان دارد.

شهر تاريخي حريرهشهر تاريخي حريره

كارگاه شهر هم مجاور دريا ساخته شده كه هنوز به طور قطعي نمي توان گفت از بعضي فضاهاي آن براي چه كاري استفاده مي كردند. برخي مي گويند اين كارگاه محل صيد صدف بوده و به عقيده برخي ديگر محل درست كردن شيره خرما. بعضي از باستان شناسان هم اعتقاد دارند كه چون در آن باقي مانده هاي صدف پيدا نشده، پس احتمال دوم به واقعيت نزديك تر است.

يكي ديگر از نكته هاي عجيب معماري اين شهر، اتاق هاي شيب داري ست كه كف آن به شكل شياردار با تركيبي از مرجان و آهك درست شده كه فقط خاص اين شهر بوده و جايي ديگر ديده نشده.

در اين شهر سكه هاي هندي و ظروف چيني هم پيدا شده، اتفاقي كه ما را مطمئن مي كند كه مردم حريره كيش با هند مو چين مبادله داشتند؛ اما زلزله اين شهر را نابود و پس از آن مردم از اين شهر مهاجرت كردند.


شهر تاريخي كاريز

كاريز: در افسانه ها هميشه داستان هايي درباره شهرهاي زيرزميني وجود داشته، اما كيش به ما نشان مي دهد همه اين افسانه ها تخيلي و غير واقعي نبوده اند. شهر زيرزميني كاريز در فاصله كمي از شهر حريره كيش قرار گرفته و باعث شده آدم ها براي آشنايي با روي ديگر كيش هم كه شده پياده به سمت آن بروند.

تا اين شهر با پاي پياده ۳۰ دقيقه راه است. اين شهر زيرزميني ۲هزار و ۵۰۰ سال قدمت دارد. سقف اين شهر با سنگ و فسيل هايي با قدمت ۲۷۰ تا ۵۷۰ ميليون سال پيش ساخته شده و پوشيده از صدف و مرجان است.

انجيرمعابد كيش: در مسير پياده روي از شهر حريره كيش به سمت شهر زيرزميني مي توانيم درخت سبز اين شهر را هم ببينيم. درخت سبز همان انجير معابد كيش است كه عنوان كهنسال ترين درخت انجير را به دوش مي كشد.

درخت انجير معابد كيش

شاخه هاي اين درخت اول آويزان مي شوند، اما بعد در زمين فرو مي روند و دوباره به تنه درخت تبديل مي شوند. براي همين ما شاهد يك تنه درخت با چندين ساقه به هم پيچيده هستيم. برخي از مردم اين درخت را مقدس مي دانند و به آن پارچه و نخ گره مي زنند و اين موضوع به خصوص براي توريست هاي خارجي تور كيش ديدني و جذاب است.

تور مسافرتي كيش

بهترين رستوران هاي كيش كه بايد رفت

بهترين رستوران هاي كيشبهترين رستوران هاي كيش
شهرهاي توريستي و پرمسافر معمولا رستوران هاي زيادي دارند و كيش هم يكي از آنهاست. جايي كه رستوران هاي متنوع براي سليقه هاي مختلف دارد. در بيشترشان موسيقي زنده برقراراست و از بيشترشان مي شود آبي ناب دريا را ديد. اما بهترين رستوران هاي كيش كدامند؟ اين سوالي است كه مي خواهيم به آن جواب بدهيم و انتخاب را برايتان آسان تر كنيم. با مطمئن ترين آژانس هواپيمايي (دلتابان) همراه باشيد:

فود كورت دامونفود كورت دامون

جزيره كيش فود كورت هاي زيادي دارد، اما به نظر خيلي ها فود كورت دامون بهترينش است. هم تنوع بالايي دارد و هم روي كيفيت غذاهايش بيشتر مي شود حساب كرد و براي غذا خوردن هم چندان نبايد منتظر شد. فود كورت دامون درطبقه دوم مركز خريد دامون كه خودش مركز خريد معروفي است، واقع شده. ۱۲ غرفه دارد و به دليل فضاي سبز و تراس رو به دريا يكي از محبوب ترين فود كورت هاي كيش است.

دامون رستوارن سنتي، مكزيكي، چيني، هندي، غذاي سلامت و فست فود دارد و نسبت به فود كورت هاي ديگر جزيره قيمت هايش مناسب تر است. از زيباترين تصاويري كه ميشود به خصوص در غرفه غذاهاي چيني ديد پروسه تهيه غذاها از پشت شيشه است، اينكه چه طور سرآشپز مواد را در ماهيتابه ميريزد و با تكان دادن ماهيتابه آتش آن تا سقف ميرود.

در اين فود كورت بايد پاستاي آلفردو، ماهي و غذاي هندي اش را حتما خورد و تراس را براي صرف غذا انتخاب كرد، از خير بوفه صبحانه آن هم نبايد گذشت. اهل فن مي گويند اگر مي خواهيد در دامون غذا بخوريد بهتر است براي ناهار به آن برويد كه شب ها جاي سوزن انداختن نيست.

  • رستوران كوه سنگي؛ از بهترين رستوران هاي سنتي كيش

آدم در سفر بيشتر از هروقت ديگري دلش ديزي مي خواهد و مهم هم نيست كه كجا باشد و اين نياز حتي در كيش هم كه جزيره تفاوت هاست، احساس مي شود. يكي از رستوران هايي هم كه در كيش مي توان در آن ديزي خوب خورد رستوران كوه سنگي كنار بازار پرديس است.

رستوران كوه سنگي يك رستوران كاملا سنتي است. در دل كوه قرار گرفته و نماي بيرونش آبشار و دار و درخت زيادي دارد. وارد رستوران هم كه مي شويد فضايي كاملا سنتي بر آن حاكم است و تخت دارد. ديزي را در ظروف سنگي همراه ريحان تازه، نان سنگك و يك پارچ دوغ محلي مي آورند، ديزي اي كه ويژگي اصليش پخت آن با گوشت تازه گوسفندي است.

اگر در كوه سنگي خواستيد غذاي ديگري جز ديزي بخوريد، كوبيده، جوجه و ميرزاقاسمي آن هم لذيذ است و قيمت هايش هم گران نيست. هتل پارميس هتلي است كه در دوقدمي اين رستوران قرار دارد و اگر در آن اقامت داريد مي توانيد با دو-سه دقيقه پياده روي به رستوران كوه سنگي برسيد.

  • رستوران رويال استار؛ رستوراني با دكوراسيون متفاوت

يكي از شيك ترين رستوران هاي كيش، رويال استار است. دكور جذاب و پررنگ و لعابي دارد و به خصوص براي خانواده هايي كه كودك دارند مناسب است.

رويال استار، بيشتر توقعات يك رستوران خوب را پوشش مي دهد. رستوران نوسازي است، برخورد پرسنلش مودبانه است و علاوه بر فضاي داخلي و دكوري با ميز و صندلي هاي رنگي، تراس هم دارد و از آنجايي كه غذاهاي سبك سرو مي كند براي صرف شام مي تواند انتخاب مناسبي باشد.

رويال استار را بيشتر به استيك ها و برگرهايش مي شناسند و مي گويند بهترين استيك و برگر جزيره را بايد در آن خورد. علاوه بر اين چيكن پارمزان، بشقاب غذاهاي دريايي، پاستاي آلفردو و سالاد سزار آن هم نظر خيلي ها را جلب كرده. غذاخوردن در رويال استار مستلزم اين است كه سركيسه را كمي شل كنيد.

  • فست فود بومرنگ؛ رستوراني مقرون بصرفه در كيش

آدم دلش نمي خواهد هميشه در سفر جاهاي لوكس برود و پول زيادي خرج كند و همين كه جاي آرام و تميزي باشد كه روي كيفيت غذايش بتوان حساب كرد، موهبت بزرگي است. يكي از جاهايي هم كه در تور مسافرتي كيش اين ويژگي را دارد، فست فود بومرنگ است و آنچه بومرنگ را به يك انتخاب تبديل مي كند، پيتزاهايش است. در بومرنگ رسم عجيبي در مورد پيتزا حاكم است و هر دو قاچ پيتزا در آن يك مزه دارد. يك پيتزا سفارش مي دهيد و همزمان طعم ۴ پيتزا را تست مي كنيد. بومرنگ در ارائه غذا كم نمي گذارد و همه چيز را پر پروپيمان دست مشتري مي دهد. به عقيده خيلي ها بايد بهترين پيتزا مارگاريتا جزيره را در بومرنگ خورد.

از هركدام از مراكز خريد كيش چي بخريم؟

دقت توصيه بيشتر آنهايي است كه به قول معروف كيش را مثل كف دستشان مي شناسند. كيش مراكز خريد زيادي دارد و شايد در لحظات اول، شما را دچار سردرگمي كند و ندانيد كه هركدام مناسب خريد چه چيزي است، يا اصلا ندانيد چه چيزي را بخريد و چه چيزهايي را نه. هرچند كه در سال هاي اخير خريد از كيش آن محبوبيت سال هاي اوليه را ندارد. اين مطلب راهنمايي است براي مراكز خريد كيش.

بليط هواپيما ماهان براي تور كيش

بازار مرواريد
  • نكته اول در دل خودش چند توصيه بسيار مهم دارد. آنهايي كه بارها به جزيره آب هاي آبي بيكران رفته اند، مي گويند در كيش نبايد براي خريد عجله كرد و درست است كه كيش مراكز خريد زيادي دارد، اما قيمت بيشتر اجناس با بقيه شهرها تفاوت چنداني ندارد و بهتر است اول قيمت ها را در شهر خودتان ارزيابي كنيد و بعد دست به خريد در كيش بزنيد. از اين گذشته نبايد گول زرق و برق مراكز خريد كيش را خورد. گاهي ممكن است كالايي را از يك مركز خريد بخريد كه شبيه آن را در مركز خريد ديگري با قيمت ارزان تري مي شود پيدا كرد. فكر نكنيد همه اجناس در كيش اصل است و مثل هر جاي ديگري بايد اصل يا قلابي بودن را مد نظر داشت. توجه به گارانتي اجناس مي تواند راهنماي شما در اين مورد باشد، ضمن اينكه برندهاي مشهوري چون آرماني، ورساچي، ديزل و ليوايز نمايندگي در ايران ندارند. در كيش نيز مثل همه جاي ايران رسم چانه زني، رسمي پابرجاست و با چانه زدن مي توان قيمت را پايين آورد مگر اينكه بخواهيد از برندها خريد كنيد كه چانه بردار نيستند.
  • مركز تجاري پرديس۲، مركز تجاري كيش و مركز خريد مرواريد، سه مركز خريدي هستند كه مسافران هميشگي كيش توصيه اش مي كنند. از اين مراكز خريد مي توان اجناس با كيفيتي را با قيمت هاي نسبتا ارزان تهيه كرد، ولي اين موضوع نيز بستگي به اين دارد كه چقدر براي خريد پول كنار گذاشته باشيد. بيشتر برندهاي معتبر در اين مراكز خريد شعبه دارند ولي اصل خوب گشتن را نيز نبايد فراموش كرد. در اين مراكز خريد انواع و اقسام لباس و كيف و كفش را مي توان پيدا كرد.

فروشگاه پرديس

  • گران ترين مراكز خريد كيش پرديس ۱، پرديس ۲ و مركز خريد دامون است كه هم براي خريد مناسبند و هم تفريح. اگر به دنبال اجناس ارزان هستيد بايد راه مراكز خريدي چون پانيذ، ونوس و مرواريد را در پيش بگيريد كه اجناسشان هم از نظر كيفي قابل اعتماد است و هم ارزان تر است. اگر به دنبال اجناس خيلي ارزان هستيد در نزديكي بازار مرواريد سري به بازار لوازم چيني بزنيد كه اجناسشان معمولا بيشتر از ۲۰ هزار تومان نيست. ضمن اينكه بازار صفين عرب ها و مجتمع تجاري پارس خليج فارس را از ياد نبريد.
  • بيشتر مراكز خريد اصلي كيش در فاصله كمي از هم قرار گرفته اند و براي رسيدن به آن، نياز به طي راه زيادي نيست. از جمله اين مراكز خريد مي توان به پرديس ۱ و ۲، مركز تجاري كيش و مراكز خريد زيتون و پانيذ اشاره كرد.
فروشگاه لوازم خانگي در كيش
  • از قديم الايام تصور بر اين بوده كه چون وسايل صوتي و تصويري و گوشي هاي موبايل از راه آب و به وسيله كشتي به جزيره كيش مي رسند پس قيمت ارزان تري دارند. ولي از آن سال ها مدت هاست گذشته و اين روزها خريد لوازمي مثل موبايل، لپ تاپ، دوربين عكاسي و فيلمبرداري و سيستم هاي صوتي از جزيره كيش، يكي از اشتباه ترين كارهاست. قيمت بعضي از اين لوازم نه تنها در جزيره كيش پايين نيست كه بالاتر نيز هست و در خوش بينانه ترين حالت تفاوتي با شهرهاي ديگر ندارد. اگر كيش را براي خريد اين لوازم انتخاب كرديد از گارانتي و داشتن نمايندگي در شهر خودتان مطمئن شويد.
  • بيشتري ها قشم و كيش را براي خريد لوازم خانگي انتخاب مي كنند، چون معتقدند به اصل بودن آن بيشتر مي توان اطمينان كرد، به اضافه اينكه قيمت اين لوازم در نمايندگي هاي كيش پايين تر از شهرهايي مثل تهران است. بازار پرديس ۲ براي خريد لوازم خانگي انتخاب مناسبي مي تواند باشد.
خريد شكلات و لباس


فروشگاه آرتا

  • شكلات و قهوه جزو سوغاتي هاي كيش است و در اينجا قيمت شكلات و قهوه نسبت به شهرهاي ديگر پايين تر است. تقريبا همه مراكز خريد كيش نيز شكلات فروشي هاي زيادي دارند، ولي كيش بروها معتقدند در كيش شكلات و قهوه را يا بايد از فروشگاه هاي آرتا كيش خريد. قيمت شكلات در فروشگاه هاي آرتاكيش كه در همه مراكز خريد شعبه دارد معقول تر و تنوع آن نيز بيشتر است.
  • لباس ست ورزشي و لباس مجلسي زنانه را بايد از بازار پرديس ۱ خريد كه تنوع زيادي دارد. براي خريد لباس نوزاد و بچه گانه بايد به بازار مرجان رفت. پاساژ پارس خليج فارس و بازار عرب ها نيز لباس هاي نوازد خوبي دارد. براي خريد عطر بازار زيتون بهترين گزينه است و مي توان به اصل بودنش هم اعتماد كرد. خيابان صدف پر از سوپرماركت و مغازه هايي است كه مي توان خريد روزانه را از آنها نجام داد.
  • درست است كه مراسم قرعه كشي ديگر به گرمي دهه هاي ۷۰ و ۸۰ نيست، ولي در كيش هنوز تنور قرعه كشي ها داغ است. با خريد از هركدام از فروشگاه ها، برگه هاي قرعه كشي به شما داده مي شود كه بايد بعد از پر كردن مشخصات(بهتر است براي بالا رفتن شانس نام هاي هر برگه با هم متفاوت باشد) در صندوق مستقر در همان بازار بيندازيد و ساعت انجام قرعه كشي را از مسئولان بپرسيد.
  • ديگر از آن سال هايي كه قيمت اجناس كيش پايين تر از شهرهاي ديگر بود، گذشته است و بيشتر آن اجناس را با همان قيمت در شهر خودتان هم مي توانيد پيدا كنيد. از آنجا كه سفر به كيش نيز معمولا كوتاه است، به جاي گشتن در مراكز خريد، تفريح كنيد. گاهي در آخر سفر به خودتان مي آييد و مي بينيد كه همه وقتتان به گشتن در مراكز خريد گذشته بدون اينكه خوش گذراني كرده باشيد.

هزينه سفر به كيش چقدر است؟

كيش
هزينه سفر به كيش چقدر است؟هزينه سفر به كيش چقدر است؟
تا قبل از افزايش نرخ دلار، هزينه هاي اقامت چند روزه در كيش فرقي با استانبول نمي كرد؛ اما حالا كه قيمت هتل و بليط هواپيما براي سفر به تركيه بيشتر شده هزينه سفر به كيش برايمان كمتر به نظر مي رسد. با يك حساب سرانگشتي مي توانيم بفهميم كه براي يك سفر معمولي در آخر هفته و بدون خريد هيچ سوغاتي، از تهران به كيش بايد بيشتر از ۲ميليون تومان پول داشته باشيم.

ميانگين قيمت بليط هواپيما
خريد آنلاين بليط هواپيما براي سفر به كيش راه و چاه خاص خودش را دارد. اما اگر چند نكته را رعايت كنيم مي توانيم سفر ارزان تري براي خودمان بسازيم.

خريد بليط هواپيماخريد بليط هواپيما

هميشه پروازهاي رفت به كيش در روزهاي تعطيل و همچنين چهارشنبه ها گران تر از روزهاي ديگر است. همين نكته براي بليط بازگشت هم وجود دارد. يعني بليط بازگشت از كيش در آخرتعطيلات گران تر است. علاوه بر آن در تعطيلات رسمي زمستاني قيمت بليط سر به فلك مي گذارد. بر طبق مشاهدات ارزان ترين زمان سفر به كيش مهر و اسفند است.

بليط لحظه آخري


هميشه اين را بايد بدانيم كه خريد پرواز چارتر ارزان تر هستند.

از حريره كيش چه مي دانيد؟

  • حريره كيش

تا اسم كيش مي آيد خيلي ها ياد پاساژهاي لوكس و خريد مي افتند؛ اما اين جزيره كوچك در كنار درياي آبي، ويلاها و هتل هاي زيبا و جديدش، از شهري باستاني در قلب خود محافظت مي كند. حريره كيش تا قرن دهم، شهر آبادي بوده و امروز تنها مخروبه اي از آن باقي مانده است كه مي تواند چند ساعت از وقت مسافران را به شكل متفاوتي پر كند.

تور كيش

شهر حريره كيش

نزديك به مركز خريد دامون در شمال كيش، وقتي از كنار مجموعه ورزشي المپيك عبور مي كنيم بناهايي قديمي را در دو طرف خيابان مي بينيم. بناهايي كه هم خواني چنداني با خيابان ها و ساختمان هاي لوكس اين جزيره ندارند. اينجا شهر حريره كيش است. شهري كه بعد از نابودي بندر سيراف در قرن چهارم ساخته شد تا جايگزيني براي تجارت تاجران و صيادان باشد.

  • حريره

اگرچه اين مجموعه كمي از مركز شهر دور است، اما با كرايه كردن يك تاكسي مي توانيم خودمان را به بخش متفاوتي از آن برسانيم.

از اين شهر بزرگ ۱۲۰ هكتاري، امروز يك مجموعه ساحلي، حمام، مسجد، كارگاه شيشه گري، قنات و عمارت اعياني باقي مانده است. وقتي از نزديك به جنس ديوارهايش دقت كنيم مي بينيم كه برخلاف همه خانه هاي قديمي، اين عمارت نه با گل و خشت، بلكه با آهك و گچ ساخته شده است.

قديم ها ۱۰ هزار نفر در اينجا زندگي مي كردند كه يا به تجارت مرواريد مي پرداختند يا شيره خرما مي فروختند؛ البته به خاطر اتصال آن به آب هاي آزاد تجارت هم رونق داشته. حتي سعدي هم روزي از اين شهر گذر كرده و در كتاب گلستان خود داستاني درباره قناعت كردن نوشته كه در آن تاجري گوگرد پارسي به چين برده و كاسه چيني به ايران آورده است.

حمام در قسمت جنوبي اين بنا قرار دارد كه به قول باستان شناسان قديمي ترين حمامي است كه تا كنون در ايران پيدا شده. اين حمام يك قسمت گرمخانه، سربينه (رخت كن) و تون (كوره حمام) داشته كه با راهروي سرپوشيده از هم جدا شده است.

خانه اعياني هم همان طور كه از نامش پيداست محل زندگي خانواده ثروتمند شهر بوده است كه معماري مشابه خانه هاي يزد و كاشان دارد.

شهر تاريخي حريرهشهر تاريخي حريره

كارگاه شهر هم مجاور دريا ساخته شده كه هنوز به طور قطعي نمي توان گفت از بعضي فضاهاي آن براي چه كاري استفاده مي كردند. برخي مي گويند اين كارگاه محل صيد صدف بوده و به عقيده برخي ديگر محل درست كردن شيره خرما. بعضي از باستان شناسان هم اعتقاد دارند كه چون در آن باقي مانده هاي صدف پيدا نشده، پس احتمال دوم به واقعيت نزديك تر است.

يكي ديگر از نكته هاي عجيب معماري اين شهر، اتاق هاي شيب داري ست كه كف آن به شكل شياردار با تركيبي از مرجان و آهك درست شده كه فقط خاص اين شهر بوده و جايي ديگر ديده نشده.

در اين شهر سكه هاي هندي و ظروف چيني هم پيدا شده، اتفاقي كه ما را مطمئن مي كند كه مردم حريره كيش با هند مو چين مبادله داشتند؛ اما زلزله اين شهر را نابود و پس از آن مردم از اين شهر مهاجرت كردند.


شهر تاريخي كاريز

كاريز: در افسانه ها هميشه داستان هايي درباره شهرهاي زيرزميني وجود داشته، اما كيش به ما نشان مي دهد همه اين افسانه ها تخيلي و غير واقعي نبوده اند. شهر زيرزميني كاريز در فاصله كمي از شهر حريره كيش قرار گرفته و باعث شده آدم ها براي آشنايي با روي ديگر كيش هم كه شده پياده به سمت آن بروند.

تا اين شهر با پاي پياده ۳۰ دقيقه راه است. اين شهر زيرزميني ۲هزار و ۵۰۰ سال قدمت دارد. سقف اين شهر با سنگ و فسيل هايي با قدمت ۲۷۰ تا ۵۷۰ ميليون سال پيش ساخته شده و پوشيده از صدف و مرجان است.

انجيرمعابد كيش: در مسير پياده روي از شهر حريره كيش به سمت شهر زيرزميني مي توانيم درخت سبز اين شهر را هم ببينيم. درخت سبز همان انجير معابد كيش است كه عنوان كهنسال ترين درخت انجير را به دوش مي كشد.

درخت انجير معابد كيش

شاخه هاي اين درخت اول آويزان مي شوند، اما بعد در زمين فرو مي روند و دوباره به تنه درخت تبديل مي شوند. براي همين ما شاهد يك تنه درخت با چندين ساقه به هم پيچيده هستيم. برخي از مردم اين درخت را مقدس مي دانند و به آن پارچه و نخ گره مي زنند و اين موضوع به خصوص براي توريست هاي خارجي تور كيش ديدني و جذاب است.

تور مسافرتي كيش

بهترين رستوران هاي كيش كه بايد رفت

بهترين رستوران هاي كيشبهترين رستوران هاي كيش
شهرهاي توريستي و پرمسافر معمولا رستوران هاي زيادي دارند و كيش هم يكي از آنهاست. جايي كه رستوران هاي متنوع براي سليقه هاي مختلف دارد. در بيشترشان موسيقي زنده برقراراست و از بيشترشان مي شود آبي ناب دريا را ديد. اما بهترين رستوران هاي كيش كدامند؟ اين سوالي است كه مي خواهيم به آن جواب بدهيم و انتخاب را برايتان آسان تر كنيم. با مطمئن ترين آژانس هواپيمايي (دلتابان) همراه باشيد:

فود كورت دامونفود كورت دامون

جزيره كيش فود كورت هاي زيادي دارد، اما به نظر خيلي ها فود كورت دامون بهترينش است. هم تنوع بالايي دارد و هم روي كيفيت غذاهايش بيشتر مي شود حساب كرد و براي غذا خوردن هم چندان نبايد منتظر شد. فود كورت دامون درطبقه دوم مركز خريد دامون كه خودش مركز خريد معروفي است، واقع شده. ۱۲ غرفه دارد و به دليل فضاي سبز و تراس رو به دريا يكي از محبوب ترين فود كورت هاي كيش است.

دامون رستوارن سنتي، مكزيكي، چيني، هندي، غذاي سلامت و فست فود دارد و نسبت به فود كورت هاي ديگر جزيره قيمت هايش مناسب تر است. از زيباترين تصاويري كه ميشود به خصوص در غرفه غذاهاي چيني ديد پروسه تهيه غذاها از پشت شيشه است، اينكه چه طور سرآشپز مواد را در ماهيتابه ميريزد و با تكان دادن ماهيتابه آتش آن تا سقف ميرود.

در اين فود كورت بايد پاستاي آلفردو، ماهي و غذاي هندي اش را حتما خورد و تراس را براي صرف غذا انتخاب كرد، از خير بوفه صبحانه آن هم نبايد گذشت. اهل فن مي گويند اگر مي خواهيد در دامون غذا بخوريد بهتر است براي ناهار به آن برويد كه شب ها جاي سوزن انداختن نيست.

  • رستوران كوه سنگي؛ از بهترين رستوران هاي سنتي كيش

آدم در سفر بيشتر از هروقت ديگري دلش ديزي مي خواهد و مهم هم نيست كه كجا باشد و اين نياز حتي در كيش هم كه جزيره تفاوت هاست، احساس مي شود. يكي از رستوران هايي هم كه در كيش مي توان در آن ديزي خوب خورد رستوران كوه سنگي كنار بازار پرديس است.

رستوران كوه سنگي يك رستوران كاملا سنتي است. در دل كوه قرار گرفته و نماي بيرونش آبشار و دار و درخت زيادي دارد. وارد رستوران هم كه مي شويد فضايي كاملا سنتي بر آن حاكم است و تخت دارد. ديزي را در ظروف سنگي همراه ريحان تازه، نان سنگك و يك پارچ دوغ محلي مي آورند، ديزي اي كه ويژگي اصليش پخت آن با گوشت تازه گوسفندي است.

اگر در كوه سنگي خواستيد غذاي ديگري جز ديزي بخوريد، كوبيده، جوجه و ميرزاقاسمي آن هم لذيذ است و قيمت هايش هم گران نيست. هتل پارميس هتلي است كه در دوقدمي اين رستوران قرار دارد و اگر در آن اقامت داريد مي توانيد با دو-سه دقيقه پياده روي به رستوران كوه سنگي برسيد.

  • رستوران رويال استار؛ رستوراني با دكوراسيون متفاوت

يكي از شيك ترين رستوران هاي كيش، رويال استار است. دكور جذاب و پررنگ و لعابي دارد و به خصوص براي خانواده هايي كه كودك دارند مناسب است.

رويال استار، بيشتر توقعات يك رستوران خوب را پوشش مي دهد. رستوران نوسازي است، برخورد پرسنلش مودبانه است و علاوه بر فضاي داخلي و دكوري با ميز و صندلي هاي رنگي، تراس هم دارد و از آنجايي كه غذاهاي سبك سرو مي كند براي صرف شام مي تواند انتخاب مناسبي باشد.

رويال استار را بيشتر به استيك ها و برگرهايش مي شناسند و مي گويند بهترين استيك و برگر جزيره را بايد در آن خورد. علاوه بر اين چيكن پارمزان، بشقاب غذاهاي دريايي، پاستاي آلفردو و سالاد سزار آن هم نظر خيلي ها را جلب كرده. غذاخوردن در رويال استار مستلزم اين است كه سركيسه را كمي شل كنيد.

  • فست فود بومرنگ؛ رستوراني مقرون بصرفه در كيش

آدم دلش نمي خواهد هميشه در سفر جاهاي لوكس برود و پول زيادي خرج كند و همين كه جاي آرام و تميزي باشد كه روي كيفيت غذايش بتوان حساب كرد، موهبت بزرگي است. يكي از جاهايي هم كه در تور مسافرتي كيش اين ويژگي را دارد، فست فود بومرنگ است و آنچه بومرنگ را به يك انتخاب تبديل مي كند، پيتزاهايش است. در بومرنگ رسم عجيبي در مورد پيتزا حاكم است و هر دو قاچ پيتزا در آن يك مزه دارد. يك پيتزا سفارش مي دهيد و همزمان طعم ۴ پيتزا را تست مي كنيد. بومرنگ در ارائه غذا كم نمي گذارد و همه چيز را پر پروپيمان دست مشتري مي دهد. به عقيده خيلي ها بايد بهترين پيتزا مارگاريتا جزيره را در بومرنگ خورد.

از هركدام از مراكز خريد كيش چي بخريم؟

دقت توصيه بيشتر آنهايي است كه به قول معروف كيش را مثل كف دستشان مي شناسند. كيش مراكز خريد زيادي دارد و شايد در لحظات اول، شما را دچار سردرگمي كند و ندانيد كه هركدام مناسب خريد چه چيزي است، يا اصلا ندانيد چه چيزي را بخريد و چه چيزهايي را نه. هرچند كه در سال هاي اخير خريد از كيش آن محبوبيت سال هاي اوليه را ندارد. اين مطلب راهنمايي است براي مراكز خريد كيش.

بليط هواپيما ماهان براي تور كيش

بازار مرواريد
  • نكته اول در دل خودش چند توصيه بسيار مهم دارد. آنهايي كه بارها به جزيره آب هاي آبي بيكران رفته اند، مي گويند در كيش نبايد براي خريد عجله كرد و درست است كه كيش مراكز خريد زيادي دارد، اما قيمت بيشتر اجناس با بقيه شهرها تفاوت چنداني ندارد و بهتر است اول قيمت ها را در شهر خودتان ارزيابي كنيد و بعد دست به خريد در كيش بزنيد. از اين گذشته نبايد گول زرق و برق مراكز خريد كيش را خورد. گاهي ممكن است كالايي را از يك مركز خريد بخريد كه شبيه آن را در مركز خريد ديگري با قيمت ارزان تري مي شود پيدا كرد. فكر نكنيد همه اجناس در كيش اصل است و مثل هر جاي ديگري بايد اصل يا قلابي بودن را مد نظر داشت. توجه به گارانتي اجناس مي تواند راهنماي شما در اين مورد باشد، ضمن اينكه برندهاي مشهوري چون آرماني، ورساچي، ديزل و ليوايز نمايندگي در ايران ندارند. در كيش نيز مثل همه جاي ايران رسم چانه زني، رسمي پابرجاست و با چانه زدن مي توان قيمت را پايين آورد مگر اينكه بخواهيد از برندها خريد كنيد كه چانه بردار نيستند.
  • مركز تجاري پرديس۲، مركز تجاري كيش و مركز خريد مرواريد، سه مركز خريدي هستند كه مسافران هميشگي كيش توصيه اش مي كنند. از اين مراكز خريد مي توان اجناس با كيفيتي را با قيمت هاي نسبتا ارزان تهيه كرد، ولي اين موضوع نيز بستگي به اين دارد كه چقدر براي خريد پول كنار گذاشته باشيد. بيشتر برندهاي معتبر در اين مراكز خريد شعبه دارند ولي اصل خوب گشتن را نيز نبايد فراموش كرد. در اين مراكز خريد انواع و اقسام لباس و كيف و كفش را مي توان پيدا كرد.

فروشگاه پرديس

  • گران ترين مراكز خريد كيش پرديس ۱، پرديس ۲ و مركز خريد دامون است كه هم براي خريد مناسبند و هم تفريح. اگر به دنبال اجناس ارزان هستيد بايد راه مراكز خريدي چون پانيذ، ونوس و مرواريد را در پيش بگيريد كه اجناسشان هم از نظر كيفي قابل اعتماد است و هم ارزان تر است. اگر به دنبال اجناس خيلي ارزان هستيد در نزديكي بازار مرواريد سري به بازار لوازم چيني بزنيد كه اجناسشان معمولا بيشتر از ۲۰ هزار تومان نيست. ضمن اينكه بازار صفين عرب ها و مجتمع تجاري پارس خليج فارس را از ياد نبريد.
  • بيشتر مراكز خريد اصلي كيش در فاصله كمي از هم قرار گرفته اند و براي رسيدن به آن، نياز به طي راه زيادي نيست. از جمله اين مراكز خريد مي توان به پرديس ۱ و ۲، مركز تجاري كيش و مراكز خريد زيتون و پانيذ اشاره كرد.
فروشگاه لوازم خانگي در كيش
  • از قديم الايام تصور بر اين بوده كه چون وسايل صوتي و تصويري و گوشي هاي موبايل از راه آب و به وسيله كشتي به جزيره كيش مي رسند پس قيمت ارزان تري دارند. ولي از آن سال ها مدت هاست گذشته و اين روزها خريد لوازمي مثل موبايل، لپ تاپ، دوربين عكاسي و فيلمبرداري و سيستم هاي صوتي از جزيره كيش، يكي از اشتباه ترين كارهاست. قيمت بعضي از اين لوازم نه تنها در جزيره كيش پايين نيست كه بالاتر نيز هست و در خوش بينانه ترين حالت تفاوتي با شهرهاي ديگر ندارد. اگر كيش را براي خريد اين لوازم انتخاب كرديد از گارانتي و داشتن نمايندگي در شهر خودتان مطمئن شويد.
  • بيشتري ها قشم و كيش را براي خريد لوازم خانگي انتخاب مي كنند، چون معتقدند به اصل بودن آن بيشتر مي توان اطمينان كرد، به اضافه اينكه قيمت اين لوازم در نمايندگي هاي كيش پايين تر از شهرهايي مثل تهران است. بازار پرديس ۲ براي خريد لوازم خانگي انتخاب مناسبي مي تواند باشد.
خريد شكلات و لباس


فروشگاه آرتا

  • شكلات و قهوه جزو سوغاتي هاي كيش است و در اينجا قيمت شكلات و قهوه نسبت به شهرهاي ديگر پايين تر است. تقريبا همه مراكز خريد كيش نيز شكلات فروشي هاي زيادي دارند، ولي كيش بروها معتقدند در كيش شكلات و قهوه را يا بايد از فروشگاه هاي آرتا كيش خريد. قيمت شكلات در فروشگاه هاي آرتاكيش كه در همه مراكز خريد شعبه دارد معقول تر و تنوع آن نيز بيشتر است.
  • لباس ست ورزشي و لباس مجلسي زنانه را بايد از بازار پرديس ۱ خريد كه تنوع زيادي دارد. براي خريد لباس نوزاد و بچه گانه بايد به بازار مرجان رفت. پاساژ پارس خليج فارس و بازار عرب ها نيز لباس هاي نوازد خوبي دارد. براي خريد عطر بازار زيتون بهترين گزينه است و مي توان به اصل بودنش هم اعتماد كرد. خيابان صدف پر از سوپرماركت و مغازه هايي است كه مي توان خريد روزانه را از آنها نجام داد.
  • درست است كه مراسم قرعه كشي ديگر به گرمي دهه هاي ۷۰ و ۸۰ نيست، ولي در كيش هنوز تنور قرعه كشي ها داغ است. با خريد از هركدام از فروشگاه ها، برگه هاي قرعه كشي به شما داده مي شود كه بايد بعد از پر كردن مشخصات(بهتر است براي بالا رفتن شانس نام هاي هر برگه با هم متفاوت باشد) در صندوق مستقر در همان بازار بيندازيد و ساعت انجام قرعه كشي را از مسئولان بپرسيد.
  • ديگر از آن سال هايي كه قيمت اجناس كيش پايين تر از شهرهاي ديگر بود، گذشته است و بيشتر آن اجناس را با همان قيمت در شهر خودتان هم مي توانيد پيدا كنيد. از آنجا كه سفر به كيش نيز معمولا كوتاه است، به جاي گشتن در مراكز خريد، تفريح كنيد. گاهي در آخر سفر به خودتان مي آييد و مي بينيد كه همه وقتتان به گشتن در مراكز خريد گذشته بدون اينكه خوش گذراني كرده باشيد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 30
  • بازدید ماه : 104
  • بازدید سال : 220
  • بازدید کلی : 10091
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه